Bijbelonderwijs met Levend Water

Levend Water is onze methode voor Bijbelonderwijs in de groepen 1 t/m 8. De kern van de methode is het vertellen van verhalen uit de Bijbel. De kinderen horen over Wie God is en Zijn plan voor deze wereld. Ook leren ze nadenken over wat het Bijbelverhaal voor hen persoonlijk betekent.

Hieronder vindt u de leesroosters per groep:

Bijbelrooster groep 1
Bijbelrooster groep 2
Bijbelrooster groep 3
Bijbelrooster groep 4
Bijbelrooster groep 5
Bijbelrooster groep 6
Bijbelrooster groep 7
Bijbelrooster groep 8

Ieder jaar lezen we de hoofdstukken in de volgorde die past bij de christelijke feestdagen. Het rooster van dit schooljaar, in onze regio Midden, kunt u hier vinden:

Voorbeeld ter uitleg: Bij groep 5 en 6 staat in de eerste schoolweek "32 gt". Dit betekent dat zij beginnen met hoofdstuk 32, zoals u dat kunt zien in het bijbelrooster van deze groepen.

Psalmen zingen

Vanaf groep 3 worden er een aantal psalmen aangeleerd, één keer in de twee weken. Vanaf groep 4 gebeurt dat wekelijks. We verwachten dat er ook thuis aandacht wordt gegeven aan het aanleren van de psalm. Aan het einde van de week zingen de kinderen in groepjes de psalm. In groep 1 en 2 wordt er af en toe een eenvoudige psalm aangeleerd, onder andere ter voorbereiding op een speciale viering.

Klik hier voor de Psalmlijst 2023-2024

Activiteiten CJG januari-mei